måndag 29 december 2014

Att...



Ljuvliga ledighet!

Ja, nu är jag inne på min 10:de lediga dag och jag har 8 kvar. 
Vi har förstås firat julen, med släkt , umgåtts med vänner och njutit det underbara vädret.
På julaftonskvällen föll den första snön, ett tunt lager som fylldes på någon dag senare. Det är absolut inte några mängder som kommit, men fullt tillräckligt för att världen ska upplevas ljusare. Och för att det ska varit härligt att vara i.

Och lite ljusare känns nog det mesta nu. Två veckor innan jag påbörjade min semester gick jag från 50% sjukskrivning till 25%. Det var kanske lite kort tid för att jag ska känna hur jag orkar med det och min läkare vill egentligen att jag tar det lite lugnt med arbetstidsökningen, men jag hoppas och tror att detta är rätt för mej.

Innan jag börjar jobba igen ska vi fira nyåret här hos oss med vänner, och därefter ska jag åka till Malmö några dagar.
Dottern ska tillsammans med två vänner åka till Köpenhamn och om jag samtidigt är på andra sidan sundet känner jag mej tryggare med att hon reser utan vuxet sällskap (om "något" händer kan jag vara där på 30 minuter). Det är lite drygt ett år till hon fyller 18 och jag måste vänja mej vid att hon behöver och ska skapa liv utan oss hängande i hasorna och detta är ett sätt för mej att hantera den tanken.

Det blir nog bra!



Lena





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje kommentar är värdefull för mej. Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...