söndag 30 mars 2014

Att (äntligen) känna lugn



För första gången på länge har jag just idag känt lugn och snudd på harmoni. En ganska ovan och glömd känsla.

Många komponenter har spelat in och ett av det viktigaste är att jag ser fram emot morgondagens omfamnande Mindfullnesskurs. Annat är säkert också ljuset vi haft ett tag nu och att jag idag inte hade något på agendan som var förknippat med "måste".

Jag vaknade med sol i ansiktet och visste att den här söndagen var bara min. Jag har städat uteplatsen, sprejmålat ljuslyktor, en liten pappersask och målat mej en rosa tavla. Dessutom har jag premiärsuttit i solstolen och umgåtts med dottern.
Ikväll kommer maken äntligen hem efter en skidresa i alperna och det gör ju inte denna dag sämre precis.

Den här känslan vill jag behålla!

Lena





2 kommentarer:

Varje kommentar är värdefull för mej. Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...