måndag 23 mars 2015

Att ta hand om sig själv


Stadsgårdhissen
(som nu inte är en hiss utan Carl- Antons ateljé)


Tre måndagar kvar på sjukskrivning, jag fortsätter njuta fint och extra mycket på måndagarna.

Nu börjar jag närma mej provtagning och jag undrar hur jag kommer reagera.
Det är ju då och egentligen bara då jag påminns om att jag har en sjukdom som man måste hålla koll på. Faktiskt har det dagliga intaget av mediciner nästan blivit vardag och en del av mina rutiner.

Jag känner mej på flera sätt mycket starkare än tidigare och tror jag kan hantera den förut så förtärande oron med de handfasta tekniker jag lärt mej. Att låta de komma, be dem stiga åt sidan, ta ett djupt andetag och fokusera på det jag mår bra av. I vardagen kan det vara att lyssna på musik, laga mat, yoga...

Jag har blivit bättre på att ta mej ut på äventyr som jag mår bra av och idag har jag varit på Fotografiska. En lunch och promenad därtill i den vackraste av städer ger energi.

Nu är det dags att förbereda dagens middag: Cashewfrikadeller, hur spännande låter inte det?

Lena













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje kommentar är värdefull för mej. Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...