tisdag 13 augusti 2013

Att börja jobba igen



Så har jag gjort min första riktiga arbetsdag sedan den 21 maj. Riktig och riktig...jag är sjukskriven på halvtid och eftersom jag normalt arbetar 80% ska jag bara jobba 3 timmar/ dag fram till den 27 augusti.

Så skönt med en mjukstart, jag har möjlighet att se hur mycket jag orkar, om det verkligen är så att jag är så "frisk" som jag tror och hoppas på.

Fysiskt är jag ju i princip återställd, men hotet om ett skov ligger djupt i mej och gnager. Och ovissheten om eller när det kommer finns alltför ofta i mina tankar.
I morgon ska jag till Danderyds sjukhus för ett bedömningssamtal om jag kan få gå med i en mindfullnessgrupp. Jag tror att jag skulle behöva redskap för att göra mej av med de där tunga tankarna och jag hoppas jag får vara med i gruppen.

Jag har givit detta inlägg etiketten Glädjeämnen; för det var det ju förstås att komma tillbaka idag och möta alla kollegor, barn och en och annan förälder.
Ny dag imorgon och den ser jag fram emot!

Lena

2 kommentarer:

  1. Härligt att det känns bra efter idag. Det beror nog till viss del på ens egen inställning också. Om man verkligen vill jobba igen och tror att man kommer klara det. Vi styr våra tankar en hel del och jag tror du har rätt tänk och det är ju jättebra att du får ta det lugnt (tidsmässigt) i början.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej igen! En period (när levervärdena plötsligt började stiga igen) gick jag ner till 75% arbetstid och började träna. Jag som tränat mycket lite i mitt liv...min lediga dag promenerade jag och gjorde bara roliga saker. Sedan började jag på yoga. Det är nog det bästa jag gjort. Idag går jag på 15 mg kortison, levervärdena är normala och jag mår bra. Yogan har hjälpt mig mkt. Blivit mer mentalt starkare. Gick också med tunga tankar, har ju alltid varit en frisk person och nu plötsligt en diagnos- konstigt och skrämmande. Du kommer att må bättre med tiden, jag lovar, tunga tankar har en tendens att få en att känna sig fysiskt mer dålig. Så jag rekommenderar träning i vilken enkel form som möjligt och sedan min favoritsyssla: yoga. Kram!

    SvaraRadera

Varje kommentar är värdefull för mej. Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...